Павлюх М. В. Соціальні медіаплатформи : навч. посіб. / М. В. Павлюх. – Львів: ПП «Інтерпрінт – М», 2022. – 116 с.
РЕЦЕНЗІЯ
на рукопис:
Павлюх М. В. Соціальні медіаплатформи : навч. посіб. / М. В. Павлюх. – Львів: ПП «Інтерпрінт – М», 2022. – 116 с.
Соціальні медіаплатформи (нові медіа) набувають дедалі більшої популярності та ваги у суспільстві, оскільки вони формують громадську думку, є майданчиками нових ідей та думок, де кожний охочий має можливість бути причетним до активного обговорення тих чи інших проблем. Нові медіа нерідко відіграють роль звичайних традиційних медіа, де поширюється інформація, обговорюються різні точки зору на ту чи іншу проблему. На відміну від традиційних медіа, поширювати інформацію, обговорювати події чи подавати коментарі можуть не тільки професійні журналісти, а й пересічні користувачі інтернету. Інколи соціальні медії стають корисними, оскільки інформація через ці канали зв’язку може поширюватися швидше, аніж традиційні медіа.
Навчальний посібник «Соціальні медіаплатформи» М. В. Павлюх містить важливу інформацію для студентів спеціальності 291 «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії», 061 «Журналістика» та інших спеціальностей, оскільки навички роботи у соціальних мережах важливі для будь-якого користувача мережі. Посібник може стати добрим путівником як для впевнених користувачів інтернету, так і початківців.
Навчальний посібник містить словник термінів, які використовують користувачі мережі. Важливому аспекту − мовному сленгу і особливості мови мережі – присвячена окрема тема, адже спілкування в інтернеті відрізняється від реального життя. Насамперед це перевага писемної мови над усним мовленням, оскільки за екраном людина не зможе почути голос (у випадку, коли спілкування не через відеозв’язок), відчути настрій співрозмовника, його тон мовлення, відчути емоції чи міміку на обличчі. Писемна мова передається через спеціальну «кодову мову» − емотикони чи інші графічні зображення, які замінюють людські емоції, тон та міміку.
Навчальний посібник к. н. соц. комун. М. В. Павлюх добре структурований за темами і висвітлює важливі питання, що підняті у межах конкретної теми. Авторка розглядає позитивні та негативні риси соціальних мереж і віртуальної реальності, велику увагу приділяє явищу адикції як руйнівній залежності, що негативно впливає на молоду особистість і є загрозою фізичному і психічному здоров’ю людини. Також Марія Павлюх висвітлює негативний уплив маніпуляцій у соціальних мережах.
Авторка посібника здійснює ґрунтовний аналіз соціокомунікативних моделей комунікації, які мають місце в соціальних медіа, а це вказує на те, що соціальні мережі стали важливим комунікативним каналом зв’язку на різних рівнях: від особистісного до національного чи міжнародного. М. Павлюх значну увагу приділяє цифровій дипломатії, явищу цифрової нерівності, а також ролі соціальних медіаплатформ у російсько-українській війні.
Важливою темою, яка добре висвітлена у посібнику, – є блогосфера, зокрема українська, оскільки відсутність якісного українського контенту в мережі є важливою проблемою. Також тут розглянуто і аспекти боротьби із шахраями в мережі, які постійно вдосконалюють власні методи розповсюдження вірусів. Окрема тема присвячена проблемі соціальної інженерії та поширення різноманітних психологічних махінацій. Авторка подає власні рекомендації і методи запобігання соціальній інженерії.
У посібнику ґрунтовно (тематичний блок) приділено увагу популяризації та просування у соціальних мережах: основи SMM, SEO; правила ведення власного аканту, бізнес у соціальних мережах; реалізація і самореклама у соціальних мережах; інтернет-маркетинг, тобто популярна тематика сьогодення. Враховуючи актуальну тематику посібника М. В. Павлюх, вважаю, що підготовлений до видання текст варто рекомендувати до друку, тим паче, що він відповідає базовим вимогам до такого виду навчальної літератури.
доктор наук із соціальних комунікацій, професор,
завідувач кафедри зарубіжної преси та інформації
Львівського національного університету
імені Івана Франка М. Г. Житарюк
22.12.2022
Немає коментарів:
Дописати коментар